OT-MAGY-211 Irodalmi proszeminárium

Lengyel Imre Zsolt

lengyel.imre.zsolt@btk.elte.hu

Szerda 16:00–17:30 A/318

 

november 29. egyéni konzultáció

december 6. zárthelyi dolgozat

december 13. dolgozat megbeszélése

A zárthelyi dolgozat követelményei elérhetők ITT

LETÖLTHETŐ PPT-K

01.pptx: könyvtárak, katalógusok, internetes könyvtárak

02.pptx: adatbázisok, bibliográfiák, irodalomtörténeti összefoglalások

03.pptx: idézés, hivatkozás

04.pptx: korrektúra, egyetemi szövegműfajok

05.pptx: irodalomtudományos műfajok, folyóiratok, repertóriumok

06.pptx: könyvek felépítése, könyvtörténet

07.pptx: textológia, kritikai kiadás, források

08.pptx: irodalomtudományi irányzatok

 

Házi feladat november 22.-re:

Állapítsa meg, hány kiadása jelent meg Kosztolányi Dezső A szegény kisgyermek panaszai című kötetének a szerző életében, és ezek milyen viszonyban állnak egymással!

 

Házi feladat november 15.-re:

Állapítsa meg, hány szerelmi históriát tartalmazó nyomtatványt ismerünk az 1656 és 1670 közötti időszakból, és ezek milyen terjedelműek, illetve formátumúak!

 

Házi feladat november 8.-ra:

1. Állapítsa meg, jelentek-e meg Weöres Sándornak versei a Szép Szó című folyóiratban!

2. Állapítsa meg, milyen szövegek jelentek meg Szabó Lőrinctől Az Est-lapok 1931-es évfolyamában!

3. Állapítsa meg, voltak-e közös szerkesztői a Magyar Géniusz és a Nyugat című folyóiratoknak!

4. Gyűjtse össze, kiktől közölt verseket az Életképek című folyóirat 1844 első felében?

5. Állapítsa meg, mely könyvekről közölt kritikát az Alföld című folyóirat 1966 első negyedévében!

Mindegyik feladatnál jelezze, milyen segédkönyveket, szolgáltatásokat használt!

 

Házi feladat október 25.-re:

A feladatokat lásd ebben a fájlban: LETÖLTHETŐ

1. Javítsa ki az alábbi szöveget korrektúrajelek használatával a jelzett helyeken!

2. Alakítsa át ezt a más szabvány szerint készült irodalomjegyzéket az ItK szabályai szerint!

 

Házi feladat október 18.-ra:

1. Állapítsa meg, kik és hol írtak kritikát Babits Mihály első verseskötetéről (Levelek Iris koszorújából); készítsen háromról ezek közül az ItK szabályai szerinti címleírást!

2. Írjon rövid (egy bekezdésnyi) bemutatást egy szabadon választott irodalmi műről legalább két mások által írt szöveg megállapításainak felhasználásával!

+ Nyomtassa ki, és tanulmányozza át az alábbi útmutatót: http://www.annusgabor.hu/oktatas/kiado/korrekturajelek.pdf

 

Házi feladat október 11.-re:

1. Válasszon ki egy szépirodalmi művet, amely az elmúlt tíz évben jelent meg, és amelyet a közelmúltban olvasott! Keressen és olvasson el két nyomtatásban megjelent kritikát erről a könyvről! Foglalja össze röviden, hogyan írtak tárgyukról a kritikusok, mivel értett egyet, mivel nem!

2. Gyűjtse össze legalább hat, az elmúlt évtizedben Radnóti Miklós költészetéről megjelent tudományos elemzés címét!

+ nyomtatni: itk.iti.mta.hu/szabvany.htm

 

Házi feladat október 4.-re:

1. Hol keresné Kosztolányi Dezső (1885–1936) Esti Kornél (1933), illetve Esterházy Péter (1950–2016) Esti (2010) című műveit? Írjon minél több lehetőséget!

2. Hogyan találná meg Molnár Ferenc Kamaszhistória című elbeszélését?

3. Keresse meg és olvassa el az alábbi két cikket, majd röviden foglalja össze, hogyan közelítették meg tárgyukat, miben értettek egyet, miben nem:

Bódi Katalin, Macsó pikareszk. Grecsó Krisztián: Megyek utánad, Alföld, 2015/1, 106-109.

Kolozsi Orsolya, A szerelem tájai. Grecsó Krisztián: Megyek utánad, Bárka, 2014/4, 114-116.

 

 

 A teljesítés feltételei: Háromnál több hiányzás vagy háromnál több el nem készített házi feladat esetén a félév automatikusan érvénytelennek számít. Az osztályozás alapja az utolsó órán megírandó, egy terminológiai tesztből és módszertani kisesszékből álló zárthelyi dolgozat.